Milliók kerekeken: Telephelyek, kamionflották és a Kamiontemető árnyéka

Ez a Vinewood News új gazdasági rovata, a San Andreasi figyelő. Első körben a fuvarozó iparágra nézünk rá, hogy áll, és hogyan állhatna jobban. Ha tetszik a cikk, és szívesen olvasnál hasonló elemzéseket, likeold a bejegyzést, és kövesd be a Vinewood News Facenetwork oldalát!
Sokan jártak már az Elysian Island déli csücskében, ahol a porosodó, rozsdásodó kamionok sora szúrja ki az ember szemét. Ilyenkor óhatatlanul is felmerül a kérdés: miért létezik egyáltalán ez a kamiontemető? Mekkora érték hever itt parlagon? És ha már kamionokról van szó, mennyi vagyon mozog – vagy épp nem mozog – ebben az iparágban?
Jelen cikkünk célja, hogy átfogó képet adjon a san andreas-i teherfuvarozási iparág jelenlegi állapotáról. Mivel az államban hivatalos gazdasági adatszolgáltatásra – milyen meglepő – nincs lehetőség, a felmérés terepmunkán alapult. Riporterünk végigjárta az összes kibérelt telephelyet, felmérte a jelen lévő kamionokat, megbecsülte azok értékét, majd ezeket összevetette a Kamion Temetőben található járművekkel.
Két módszertani korlátra azonban fel kell hívnunk a figyelmet.
Egyrészt, egy telephely bérlése nem feltétlenül jelenti azt, hogy a vállalat minden járművét ott tárolja. Így előfordulhat, hogy néhány kamion – amely éppen úton volt vagy máshol parkolt – kimaradt a felmérésből. Másrészt, a városban szétszórva is akadnak elhagyatott, hetek vagy hónapok óta mozdulatlan kamionok. Ezeket azonban nem számoltuk bele a Kamion Temető készletébe, mivel csak az ott ténylegesen állomásozó járműveket vettük alapul.
Fontos hangsúlyozni, hogy a felmérésben kizárólag azok a kamionok szerepelnek, amelyekről egyértelműen megállapítható a tulajdonosi háttér. A járművek értéke a hivatalos piactéri árak alapján került meghatározásra, míg az értéküket valutában jelző tételeket egységesen 80 dolláros árfolyamon számoltuk át.
San Andreas állam szállítmányozási szektora jelenleg érdekes kettősséget mutat: miközben az infrastruktúra kiépített és értékes járműpark áll rendelkezésre, a tényleges gazdasági aktivitás szűk körre korlátozódik. Az államban 23 logisztikai telephely található, azonban ezek közül csupán 8 van ténylegesen bérbe adva működő fuvarozóvállalatoknak. A fennmaradó telephelyek üresen állnak, vagy nem tárolnak járműveket.
A működő telephelyek és flottáik részletesen:
- Elysian Island Warehouse 4 – Floppa Trans Ltd.
Egyetlen MTL kamion található itt, 1 200 000 USD értékben. A cég kisméretű flottával, minimális jelenléttel működik. - Plaice Pl Warehouse – Vinewood-Trade
A legnagyobb aktív flotta itt található:
- 2 Phantom ($2 080 000)
- 4 Packer ($2 200 000)
- 2 MTL ($2 400 000)
- 1 Mule ($70 000)
Összesen 9 jármű, 6 750 000 USD értékben. Ez a vállalat dominálja a San Andreas-i szállítmányozási piacot.
Elysian Island Warehouse – Rio Trans
- 1 MTL ($1 200 000)
- 1 Phantom Super ($1 120 000)
Két jármű, összesen 2 320 000 USD értékben.
South Shambles Warehouse – Ashford Trans
- 1 Phantom kamion, 1 040 000 USD értékben.
Egy kisméretű, egyjárműves logisztikai egység.
Cypress Flats Warehouse – Steel Mammoth Express
- 2 Phantom ($2 080 000)
- 1 Phantom Super ($1 120 000)
Összesen 3 jármű, 3 200 000 USD értékben.
La Mesa Warehouse – OWL Route
Jelenleg nem tárol kamiont a telephelyen, feltehetően máshol helyezik el a flottát. Murrieta Heights Warehouse – Cyber Trailer LTD.
- 1 Mule kamion, 70 000 USD értékben.
Az egyik legkisebb értékű aktív flotta.
Popular St 2 Warehouse – Dachshund and Bear Co.
- 4 Phantom kamion, összesen 4 160 000 USD értékben.
A második legnagyobb flotta a városban, főként nehéz szállításokra specializálódva.
Az aktív telephelyeken összesen 21 jármű üzemel, 18 740 000 USD értékben.
Ezzel szemben létezik a hírhedt Kamiontemető, ahol a megszűnt és csődbe ment vállalatok járművei porosodnak. Itt 19 kamion található:
- 13 Phantom ($13 520 000)
- 2 Packer ($1 100 000)
- 1 MTL ($1 200 000)
- 3 Hauer ($1 200 000)
A temető teljes értéke 17 020 000 USD, ami alig marad el az összes működő vállalat aktív flottájának értékétől. Ez jól mutatja, hogy San Andreas logisztikai szektorában hatalmas vagyon áll inaktívan, miközben az aktív cégek csupán szűk kapacitással működnek.
A számok önmagukért beszélnek: a 23 telephelyből mindössze 8 aktív, a teljes járműpark értékének fele pedig a Kamiontemetőben porosodik. Ez a kép nem a vállalkozók hibáját mutatja, hanem az állami szabályozás csődjét. Pár évvel ezelőtt, amikor a fuvarozó vállalatok és sofőrök napi fuvarszáma nem volt mesterségesen korlátozva, a logisztikai iparág virágzott. Telephelyek nyüzsögtek, kamionok rótták az utakat, a fuvarok folyamatosan pörgették a gazdaságot.
Azóta viszont az állam olyan mértékű korlátozásokat vezetett be, amely egyetlen másik iparágat sem sújtott ilyen drasztikusan. 17 milliós nagyságrendű vagyon áll kihasználatlanul, az aktív vállalatok pedig vegetálnak.
Ha a kormányzat valóban a gazdaság élénkítésében lenne érdekelt, a megoldás kézenfekvő lenne:
- A felesleges korlátozások eltörlése, hogy a vállalatok ismét szabadon növelhessék a fuvarszámot.
- Licit meghirdetése a régóta használatlan kamionokra, lehetőséget adva új vagy feltörekvő cégeknek, hogy kedvező áron bővíthessék flottájukat.
Amíg a döntéshozók nem ismerik fel, hogy a saját szabályozásuk fojtogatja az iparágat, San Andreas teherfuvarozása a Kamiontemető árnyékában marad.
A rovat folytatásában meg fogjuk szólaltatni a fuvarozó vállalatok vezetőit, képviselőit is, annak érdekében, hogy még pontosabb képet láthassunk az iparágról.
Figyelem, bár a felmérés tárgyszerű, a Vinewood News és az egyik érintett fuvarozóvállalat közös cégcsoportban működik, így a közlés szakmai szempontból is érdekelt.

- Műveszet
- Iparművészet
- Ételek, italok
- Film
- Fitness
- Játékok
- Kertészkedés
- Egészség
- Lakásfelújítás
- Irodalom
- Zeneművészet
- Social Media
- Party és szórakozás
- Vallás
- Vásárlás
- Sport
- Színház
- Wellness